SPOSOBY PRZYJMOWANIA I ZAŁATWIANIA SPRAW
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się:
tymczasowo – gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego,
ostatecznie – gdy odpowiedź udzielona stronie załatwia sprawę, co do jej istoty.
W szkole obowiązuje system kancelaryjny oparty na jednolitym rzeczowym wykazie akt dla szkół i placówek oświatowych. Obowiązuje Instrukcja kancelaryjna
Sprawy załatwiane są :
odręcznie – polega na sporządzeniu, po zarejestrowaniu sprawy – zwięzłej odpowiedzi załatwiającej sprawę lub na sporządzeniu na nim odręcznej notatki wskazującej sposób jej załatwienia
korespondencyjnie – polega na sporządzeniu pisma załatwiającego sprawę
Sprawy załatwiane są wg kolejności ich wpływu i stopnia pilności i terminowości.
Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą.
WYDAWANIE DUPLIKATU ŚWIADECTWA UKOŃCZENIA SZKOŁY I DUPLIKATU LEGITYMACJI SZKOLNEJ
Podstawa prawna:
art. 35 Ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572),
§ 61, § 67 Rozporządzenia MEiN z 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2023 r. poz. 1120 ze zm.).
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
1. W przypadku utraty oryginału świadectwa ukończenia szkoły absolwent może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa, w którym należy podać przyczynę ubiegania się o duplikat oraz określić wszelkie dane potrzebne do jego wydania zawarte w podaniu, którego wzór stanowi załącznik do procedury.
2. Do wniosku o wydanie duplikatu świadectwa należy dołączyć dowód uiszczenia opłaty za wydanie duplikatu (potwierdzenie przelewu).
3. Za wydanie duplikatu dokumentu i za uwierzytelnienie dokumentu przeznaczonego do obrotu prawnego z zagranicą pobiera się opłatę w wysokości równej kwocie opłaty skarbowej od legalizacji dokumentu.
4. Duplikat świadectwa wydaje się bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia wpływu wniosku zainteresowanego, jeżeli przedłożone podanie zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w szkole.
5. Duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa lub na formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa sporządzonym na komputerze. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”, a na końcu dokumentu dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdzić nieczytelności podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii absolwenta.
6. Na dokumencie, na podstawie którego wydaje się duplikat, należy umieścić adnotację o wydaniu duplikatu i odnotować tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
7. W przypadku przesłania dokumentu pocztą doręczenie następuje listem poleconym za zwrotnym poleceniem odbioru, które dołącza się do dokumentu, na którego podstawie wydano.
8. Duplikat może zostać odebrany osobiście przez osobę zainteresowaną lub przez inne osoby posiadające pisemne upoważnienie po potwierdzeniu odbioru dokumentu własnoręcznym podpisem lub wysyłany jest pod wskazany we wniosku adres za zwrotnym potwierdzeniem.
9. Duplikat ma moc oryginału i może być wystawiony ponownie.
1. W przypadku utraty oryginału legitymacji szkolnej uczeń może wystąpić do dyrektora szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu legitymacji, w którym należy podać przyczynę ubiegania się o duplikat. Do wniosku należy dołączyć podpisane aktualne zdjęcie legitymacyjne (nazwisko i imię, data urodzenia) oraz dowód uiszczenia opłaty za wydanie duplikatu legitymacji.
2. Za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej pobiera się opłatę równą kwocie opłaty skarbowej od poświadczenia własnoręczności podpisu.
3. Duplikat wydaje się bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia wpływu wniosku zainteresowanego, jeżeli przedłożone podanie zawiera wymagane informacje, a dokumentacja niezbędna do wystawienia duplikatu znajduje się w szkole.
4. Wydany duplikat legitymacji szkolnej wpisuje się do rejestru wydanych duplikatów.
Uczeń potwierdza odbiór duplikatu legitymacji podpisując się i wpisując datę odbioru.
SKŁADANIE SKARG I WNIOSKÓW
Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku–Zdroju przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w następujących dniach:
PONIEDZIAŁEK 9.00-11.00
CZWARTEK 10.00-12.00
SEKRETARIAT
Sekretariat mieszczący się przy ul. Kusocińskiego 3B I p. w pokoju nr 110 czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 700 - 1500 .
Sprawy uczniowskie załatwiane są od poniedziałku do czwartku w godzinach 700 - 1500.
BIBLIOTEKA
Biblioteka szkolna mieści się w budynku przy ul. Kusocińskiego 3B, II p. pokój 227.
Godziny pracy biblioteki:
W zakładce na stronie jednostki: Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju - BIBLIOTEKA (budowlanka.edu.pl)
PEDAGOG I PSYCHOLOG SZKOLNY
Gabinet Pedagoga szkolnego mieści się w budynku przy ul. Kusocińskiego 3B, II p. pokój 208.
Gabinet Psychologa szkolnego mieści się w budynku przy ul. Kusocińskiego 3B, II p. pokój 225
Praca pedagogów i psychologa: Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. Kazimierza Wielkiego w Busku-Zdroju - PEDAGOG SZKOLNY (budowlanka.edu.pl)
PIELĘGNIARKA SZKOLNA
Gabinet pielęgniarki mieści się w budynku przy ul. Kusocińskiego 3B, II p. pokój 207.
Poniedziałek 7.25 - 15.00
Wtorek 7.25 - 15.00
Środa 7.25 - 15.00
Czwartek 7.25 - 15.00
Piątek 7.25 - 15.00